Activiteiten

VLINDER-project (STEM) januari 2020

5IW werkt mee aan het VLINDER-project (STEM) van de Universiteit Gent

Bij dit unieke citizen science project monitoren Vlaamse scholen, onderzoekers en lokale partners met een netwerk van 58 automatische weerstations het weer in omgevingen waar we vandaag nog geen data hebben.

Meer algemene informatie vind je op www.vlinder.ugent.be. Indien je de weerparameters van de laatste 24 u van het GTIL- weerstation, opgesteld in een vijver in het Groenhof (zie foto), wenst te bekijken klik dan hierMeer in detail en realtime data nodig? Dit kan via het WOW-platform.

Kunst in de school

november 2016

Onze leerlingen van het vijfde en zesde jaar lassen-constructies proefden een hele lesweek van kunst o.l.v. kunstenaar Rob Buelens en hun vakleerkracht Dirk De Strooper. De lassers maakten kennis met de avant-gardistische beeldhouwkunst. Ze lieten zich inspireren door bestaande werken en lasten zelf een beeld dat qua stijl en smaak helemaal bij zichzelf past.

Kunst binnen de schoolmuren brengen, betekent een meerwaarde voor de studenten volgens cultuurschepen Gerda Verhulst (N-VA). Dit initiatief stond al een poosje op het to-dolijstje van onze cultuurdienst.

De leerlingen sloten het project af met de installatie van drie werken in de tuin van het administratief centrum.

img_3317 img_3313

Proclamatie schooljaar 2015-2016

De week van de toekomstplannen

Van 15 tot 19 februari organiseerden we de week van de toekomstplannen. Tijdens die week brachten de leerlingen van het zesde en zevende jaar een aantal bezoeken aan bedrijven en hogescholen. Verder kregen we bezoek van een oud-leerlinge die doctoreert en van vertegenwoordigers van de interimsector en de vakbond. Ook het CLB werkte mee. Zij zorgden voor een presentatie over de structuur van het hoger onderwijs. Op die manier maakten de leerlingen een week lang kennis met het leven na het secundair onderwijs. Bedoeling is dat ze zo een weloverwogen keuze maken voor het ‘echte’ leven waarin ze volgend jaar terechtkomen…

WP_20160215_14_16_04_Pro WP_20160215_12_15_10_ProWP_20160215_09_53_44_Pro WP_20160215_09_26_19_Pro